Return to Website

MAUCRIADO'S FORUM

Welcome on my message forum , I paid good money for it so you might as well use it



Voor vragen contact tinoz via forum@tinoz.com


 

MAUCRIADO'S FORUM
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
schitsofreenie

hallo allemaal ; ik wil hier even miojn menging kwijt over het volgende feit :

In nederdland is iemand al erg snel met de diagnose schitzofreem opgezadeld

ik in iedergeval wel , ik heb een tijdje veel druggs gebruikt en ik ben ook wle van het padje geweest alleen vind ik dat ik meer aandacht nodig had voor mijn toestand dan enkel de aandacht die ik gekregen ahd , ze zeiden dat ik schitzofreem was , net als een heleboel andere mensen en dat ik daar allen maar medicatie voor nodig had .

bij mij begon dat al op mijn 16de nadat ik paddos had gebruikt ik heb met de psigologen neit gesproken over datr gebruik en of oever de werkzame stoffen , ik ben geadopteerd en ik wil weten wie mijn ouders waren en wat ik van ze erf.

Volgens de doktoren is het dus hoofdzakelijk schitzofreenie net als andere in mijn omgeving en ik ben het er niet mee eens omdat ik de manier van behandelen en diagnoseren erg slecht vind

Ik heb twee keer opgesloten gezeten in een inrichting voor behandeling en ben nu verplicht aan de Risperdal gezet , ik ben mijn noclaim kwijt en moet waarschiijlijk mijn levenlang risperdal blijven gebruiken zonder verder onderzoek naar mijn situatie of mijn omstandigheid.

Ik vind dit een grove belediging en krijg er van mijn ouders ook geen hulp bij omdat die alleen willen praten over mijn zogenaamde ziektebeeld.

heb j ehier ook ervaring mee of ken je iemand in het zelvde geval ??? laat dan iets van je horen

Groetnen

Tinoz

Activiteiten en voorvallen in halte B

Tinoz : Mag ik weg ? ?
Ingrid: Nee Martijn. Dat mag je niet .
Wil : Nee.

Op deze vraag wordt na veel doorvragen geantwoord dat dit misschien kan binnen korte termijn als er vrijwillig medicatie wordt genomen.

De bedoeling hiervan is , nog onduidelijk maar het heeft met vrijlating te maken en is als voorwaarde ook gegeven.

De terug keer van Tinoz naar zijn woning is nu in direct verband gezet met het nemen van medicatie .

Tinoz mag dus wel terug keren naar zijn huurwoning maar de Huur coöperatie eist nu van Tinoz dat er medicatie wordt genomen en dat dit doorgaat tot de psychiater vind dat er genoeg is toegediend.

Dit kan eventueel levenslang zijn aangezien de eerder teniet gedane diagnose weer hersteld is en als chronisch is omschreven.

Wat dit inhoud is dat de medicatie het leven van Tinoz zijn hele zal blijven controleren.

De actieve stof in Risperdal (Risperdon) onderdrukt standaard de stof dopemine door de receptoren in de hersenen te storen. Dit houd in dat de hersenen niet meer kunnen functioneren zoals natuurlijk gebeurde.

De diagnose omschrijft Tinoz zijn gedrag als psychotisch.


Bij de omschrijving van de problematiek van de door Tinoz aangegeven aspecten zogezegd staan

Psychiatrische aspecten
somatische aspecten
Sociale aspecten

Tinoz heeft specifiek duidelijk zijn probleem geval door gegeven zoals dat destijds op internet vermeldstond in de vorm van webadres dat doorverwijst naar mijn eigen verhaal over mijn leven.

Er is niet geluisterd naar wat Tinoz te vertellen heeft dus hij wordt nog steeds op ongegronde voorwendselen vast gehouden.

De doelen van de behandeling begeleiding en interventies zijn


reïntegratie in de maatschappij
Stabilisatie
Psychose verminderen
Komen tot samenwerking

Tinoz is reeds lange tijd bezig met het integreren in de maatschappij en is tot zeker hoogte ook wel sociaal aanwezig in de maatschappij.

Stabilisatie is niet mogelijk volgens Tinoz op de manier die er nu van kracht is . Zonder gesprekken wordt er niets stabieler dan het voorheen was door enkel af te wachten.

De psychose is niet bewezen en het verminderen kan dus ook niet als actief agenda punt door Tinoz worden aangenomen

Komen tot samenwerking is ook niet mogelijk omdat Tinoz te ver buiten het GGZ gehouden wordt niet degelijk wordt ingelicht beperkte inzage heeft verkregen en ook wordt behandeld naar inzicht van het GGZ zonder poging te doen naar gelijkwaardige communicatie.

Ook is het zo dat de geschiedenis van het GGZ boekdelen spreekt over wat er gedaan hoorde te worden en over wat er gedaan is ..

Dat houd in dat er dus nu een andere GGZ actief is dan dat het beweerd te zijn ….

Ook de interne structuur van het GGZ is niet versproken zoals Tinoz dat wel wilt.



De medicatie die hem wordt toegediend (onder dwang wel te verstaan) is dus op de boven genoemden gronden gerechtelijk bepaald legaal toegediend en ook als voorwaarde ingezet als Tinoz terug naar huis zou willen keren.

Er staat in het behandelplan hier letterlik over geschreven :

De cliënt of diens wettelijke vertegenwoordiger is ermee akkoord dat deze middelen en maatregelen toegepast worden indien een gevaarsituatie ontstaat. Daar dit erg ingrijpend is , vragen wij hiervoor aparte toestemming. Deze toestemming kunt u overigens te alle tijden terugtrekken. Mochten wij ze dan alsnog toepassen, dan is er spraken van dwangbehandeling (hetgeen aan strikte regels gebonden is . Bijvoorbeeld melding aan de Inspectie van volksgezondheid.

Er is nog geen gesprek geweest met iemand van deze zogenaamde inspectie of een ander vertegenwoordiger van een onafhankelijk orgaan

Al met al de zogenaamde “ EKB behandeling” heeft op veel punten meer beloofd dan waar wordt gemaakt.

Verbale therapie schiet te kort
De afspraken die vallen onder verpleegkundige interventies worden eerder als machtsmiddel gebruikt
De vak therapieën zijn inefficiënt en zijn niet afdoende inventief genoeg of uitgebreid genoeg.
Eventuele overige extra behandelplannen ontbreken of zijn niet toegevoegd.
Contacten en contacten met het systeem is familie door gebrek aan beter en wordt ook niet gestimuleerd
Afspraken met derde worden niet gemaakt en hier wordt ook niet over geadviseerd
Inspanningen die van Tinoz worden verwacht worden veel te vaag uitgelegd en daarop wordt te snel beoordeeld
Door het controleren op het naleven van het intern beleid en de maatregelen die er daarop genomen worden wordt de separeercel ingezet zonder Tinoz van het juiste officiële inhoudelijke document te voorzien dat hiervoor overhandigd hoort te worden.

Door deze situatie vraagt Tinoz dus of hij mag vertrekken uit het zogenaamde ziekenhuis en weer verder met zijn leven mag zonder dat er verder schade ontstaat door Tinoz uit de roulatie te houden.


Na veel overleg is niet veel duidelijk geworden behalve dat ik pas weg kon als de medicatie goed zou aanslaan.

Risperdal

voor zover dat ik weet is Risperdal erg duur en veel gebruikt in de psychiatrie.

Volgens de mensen die mij uitleg verschaffen is het een middel dat een ontvanger in de hersenen stoort zodat als er minder signalen aankomen in de hersenen.

Dit met de bedoeling om een overactivitiet van signalen tegen te gaan in de hersenen.

het wordt echter zovaak voor geschreven dat ik er aan twijfel of het specefiek iets uithaalt , het lijkt de enige in zijn soort te zijn en het werkt enkel tegen de stof dopamine zover dat ik weet , dus erg multifunctioneel is het ook niet ...

meer info staat op de site van jansen cilag ,
wat er van klopt weet ik niet ik heb geen medicatie gestudeerd.