Return to Website

MAUCRIADO'S FORUM

Welcome on my message forum , I paid good money for it so you might as well use it



Voor vragen contact tinoz via forum@tinoz.com


 

MAUCRIADO'S FORUM
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: Leger psygologie

Het leger, voor sommigen lijkt het geweldig.
Maar als je nou goed kijkt naar het nieuws ( bijvoorbeeld met de eerste aanvallen op irak) geeft het jullie dan geen gevoel van, jezus, waar gaat dit in godsnaam over??
Ik kan jullie vertellen: Nergens over.
Het leger van nederland is op het eerste oog een goed leger, goed georganiseerd, en sterk, want je hoort er niet veel over in het nieuws!
Nou en daar heb je gelijk het punt wat juist argwaan moet wekken, honderden militairen zitten in een oorlogsgebied, de hele dag door moet alles in de gaten gehouden worden, zo'n uitzending duurt gemiddeld snel 3 maanden. En denk je nou echt dat het zo leuk is als in de film? Vergeet dat maar! Er wordt veel stil gehouden door de overheid, en waarom? Door de simpele verklaring dat er anders minder mensen zullen solliciteren? Misschien, DAT is het juist, WAAROM zouden de gebeurtenissen van onze jongens stil gehouden worden, en als er al nieuws over komt, dat het dan alleen maar GOED nieuws mag zijn? De burgers betalen ve*domme belasting voor het leger!! Het leger is niet van de overheid, niet van iemand, nee, het leger behoort tot nederland, dat kleine land waar de burgers belasting betalen om nieuwe gevechtsvliegtuigen, raketen, helikopters, en allerlei andere poes-pas aan tekunnen schaffen. Dus de burgers hebben het recht om alles te weten wat reilt en zeilt binnen die stalen hekken met loslopende waakhonden! Maar buiten dat alles, het ergste is, er wordt jaarlijks grof geld overgemaakt naar onze lieve minister van defensie, wat doet die gozer ermee? Hij gaat investeren in een nieuw vliegtuig die de F-16 moet vervangen, waarom? Ja wij bouwen er aan mee, dus krijgen korting, maar zou dit de reden zijn? Nee, absoluut niet, want de eurofighter had al 3 keer goedkoper geweest. Nee het zit hem er gewoon in, dat nederland niets liever doet dan bukken voor bush, en ook heel diep bukken! Meneertje in zijn air force one knipt in zn vingers, en nederland is al onderweg! Daar gaat heel veel geld naartoe naar mijn idee, en daar ben ik het niet mee eens er zijn belangrijkere zaken:Die jongens die in oorlogsgebieden zitten, wat wordt daarmee gedaan als ze thuis komen? Ze krijgen een paar gesprekjes met een psycholoog om even hun verhaal kwijt te kunnen, en daarna... weet niemand, maar wat wel heel veel mensen weten is: er zijn genoeg militairen die veel meegemaakt hebben en de rest van hun leven met psychische problemen kampen, en dan zeg ik: jongens, laat die F-16 nog even vliegen, bespaar eens wat geld, neem dat andere vliegtuig, whatever, maar ga niet met geld lopen smijten alsof het niks is, terwijl er mensenlevens geruineerd zijn in die rotgebieden, steek daar geld in.
Door bijvoorbeeld beter voorlichting te geven tijdens de militaire opleiding, meer psychologen die klaar staan voor deze mannen en vrouwen als ze weer thuis komen, of nog beter; stuur wat psychologen mee op uitzending maar dan naar veilig gebied, zodat ze 1 of 2 keer per week deze mensen kunnen helpen met problemen op te lossen of te voorkomen.
Ik kan daar niet bij met mijn hoofd dat ze hun eigen personeel zo bedonderen als het ware. Wat minister van defensie doet, is in principe exact hetzelfde als dat je met 20 euro naar de stad gaat met de taxi, die 20 euro helemaal opzuipen, om vervolgens te voet weer naar huis te gaan omdat je geen geld meer hebt voor die taxi.
Misschien lijkt het een rare vergelijking, maar je moet het zo zien: of je nu te voet of met de taxi naar huis gaat maakt niet uit, je komt er wel, maar het duurt zo onnodig lang, en het vreet onnodig zoveel energie, en dat is bij het leger hetzelfde: het maakt ze niet uit of hun personeel krankzinnig wordt of niet, ze komen er wel...
Maar denk in godsnaame eens verder!! Aan het personeel zelf, hun famillie en/of gezinnen! Als je iemand tevreden kunt houden en zijn/haar problemen mee op kan helpen lossen, dan zul je zien, dat het personeel ook meer tevreden is, langer zal blijven werken, en minder angstig zal zijn voor een eventuele volgende uitzending!

Hopelijk heb ik nu wat mensen wakker geschud, ik heb zelf ook in het leger gezeten, ik heb er geen hekel aan, ik heb een geweldige tijd daar gehad, maar ik wil jullie wel even wakker schudden over wat je dus te wachten KAN staan, ze zullen blij zijn met je, maar zodra je weer thuis bent weten ze niet meer wie je bent, en bovenal voor de jeugdigere mensen onder ons: GA GEEN IDEAAL BEELD IN JE HOOFD HALEN ZOALS IN FILMS!!! Want film en werkelijkheid...is een reusachtig verschil.

Bedankt voor het lezen!
Woodpecker

Profession -

Re: Re: Leger psygologie

Woodpecker, wat ben jij een sippe gast. Geen wonder dat je het leger uit bent want je hebt er totaal niks van begrepen. JIJ bent het type waardoor collega's tijdens uitzending problemen krijgen.

A) je steunt ze niet in hun taak, B) niemand kan op je bouwen tijdens moeilijke situatie C) Kortom, jij bent de sipnek die z'n buddy in de steek laat.

Blij dat jij niet meer bij defensie zit! Door jou type mensen vallen er slachtoffers.